לפעמים נדמה שהדרך להשיג עוד לקוחות היא ביצירת מוצרים חדשים, בהמצאה חדשה,
הנה עכשיו אני אמציא משהו חדש ויהיו לי יותר לקוחות
הנה, עכשיו יש לי שיטת טיפול חדשה בטוח יהיו לי יותר לקוחות
הנה, אני אבנה סדנה חדשה ויהיו לי יותר לקוחות
אבל צר לי לבשר שלא יהיו יותר לקוחות אם המסר שלך לא יגיע לעוד לקוחות
ומה אנחנו עושות כדי להפיץ את המסר שלנו כשמדובר ברשתות החברתיות?
אנחנו כותבות פוסטים, יוצרות סרטונים, בונות מדריכים, משווקות בפייסבוק, באינסטגרם, בטיק טוק, בוואצאפ ואלוהים יודע עוד איפה
משגרות, מחכות לתגובות, מתפללות ללחשיפה, עונות יפה לכולם עד שהפוסט מתפוגג ונכחד ואז עוברות לדבר הבא, לפוסט או הסרטון הבא.
המטרה שלנו: להשקיע פחות ולהיחשף יותר
יש לך חלום שהפוסטים שכתבת וסרטוני הטיק טוק או הרילס שצילמת התפזרו ויגיעו לכל מקום, נכון?!
שכמה שיותר אנשים יראו אותך, יקראו אותך ויתעניינו בך, נכון?!
את משקיעה המון מאמץ על כתיבת פוסטים לפייסבוק לאינסטגרם, מצלמת סרטונים לטיק טוק או לרילס, שוברת שיניים בלדבר מול מצלמה, משקיעה בכתיבת מאמר לבלוג שלך, בין לבין מעלה סטורי ובטח לעוד רשת חברתית ששכחתי.
מסמנת וי שהפעולה בוצעה ועוברת לדבר הבא.
רגע, לפני שאת מסמנת וי שהמשימה בוצעה
תשאלי את עצמך – האם המשימה של השיווק בוצעה במלואה?
בואי ניזכר רגע:
כמה זמן לקח לך לכתוב את כל הפוסטים שלך? להכין את כל ההדרכות ללקוחות שלך?כמה זמן לקח לך לצלם סרטוני וידאו? כמה זמן לקח לך לערוך את הסרטונים?
בתור אחת שחיה את המדיה, שמלווה בעלות עסקים לבלוט ברשת ויוצרת בכל הזדמנות תוכן יצירתי, ויזואלי ושיווקי לרשת אני יודעת שהתשובה שלך תהיה שעות רבות אם לא ימים רבים.
נגיד כתבת מדריך מושקע, העלת אותו לבלוג, אולי גם לפייסבוק וצירפת קישור ואם השקעת עוד קצת שלחת גם לרשימת תפוצה שלך (אם יש לך, ואם לא – זה הזמן) וזהו
או נגיד כתבת פוסט הדרכה, פירסמת אותו בפייסבוק, בסטורי ובאינסטגרם וזהו.
זהו באמת???
מת הפוסט? מת הוידאו? עבר זמנם?
מה שצבר צפיות – צבר, אם עלו עוד כמה עוקבים – אז עלו.
וזהו???
את הולכת עכשיו להמציא את עצמך מחדש?
אגב, זה מצוין! תמיד תמציאי את עצמך, זה מרענן, זה מעיר, זה מגוון, זה נותן מוטיבציה.
אבל למה לקבור את כל מה שעבדת עליו שעות רבות אם לא ימים???
האם המשימה של השיווק בוצעה במלואה?
האם הגעת למספיק לקוחות?
איך מגיעים לקהל רחב יותר ולעוד לקוחות?
תני לי יד, בואי אראה לך את הדרך לשיווק מתוכנן, מאורגן והכי אפקטיבי ובולט שיש
כזה שיהיה שווה את ההשקעה שלך ביצירת התוכן שלך לעסק ושבעזרתו תגיעי לקהל גדול יותר ותשיגי עוד לקוחות.
אני יודעת שיש כאלו שעובדים עם אקסלים, Trello, Google Calendar אני מיציתי. מספיק לי להתעסק כל היום עם תוכנות ואפליקציות, תני לי את הפשטות, את דף הנייר ועט ותני לי לשרבט שם חופשי
אם גם את אוהבת לעבוד ככה – בואי תראי מה הכנתי לך
(יותר נכון הכנתי לי אבל אז אמרתי רגע, למה שלא אשתף גם אותך?!)
אחרי שבניתי את הגאנט החודשי (שאגב אם לא הורדת אותו את יכולה להוריד אותו ולהדפיס מפה), זו תכנית לשיווק תוכן לפי לו”ז והיא הולכת לעשות לך ממש סדר וארגון בשיווק הפוסטים – מומלץ מאוד לקרוא עליו ולהדפיס אותו.
יצרתי לו עוד אח – עוד גאנט אבל שונה. יצרתי גאנט להפצת פוסטים במטרה להגיע לעוד לקוחות
מה יש בגאנט הזה?
יש בו 12 שורות לשיווק 12 פוסטים בחודש (3 בשבוע). אם בא לך לפרסם פחות – גם בסדר.
נושא התוכן – במה הפוסט עוסק? (בעסק שלי לדוגמה כתוב: צילומי תדמית ואוירה, כתיבה, ליווי שיווקי, השראה, צילום מוצרים, סדנאות צילום בסמארטפון.
כותרת הפוסט / המאמר / הסרטון – שם אני רושמת בכמה מילים את כותרת התוכן שיווקי
סוג הויזואל – האם לפוסט / מאמר הזה אני מצרפת תמונה / סרטון / פוסט קרוסלה / סטופ מושן
ואז מגיעה רשימת המדיות לשיווק התוכן (אלו המדיות שאני משווקת בהן).
בדיוק כפי שהרוח יכולה להפיץ זרעים למרחקים עצומים, הפוסט שלך מתפשט בכל הרשתות החברתיות, ומגיע למשתמשים מכל פינה בעולם הדיגיטלי.
זה מה שהולך לעשות בשבילך הגאנט השיווקי שעיצבתי.
הוא הולך לגרום לך לעבוד בצורה מאורגנת ומסודרת כדי שתוכלי להיות בכל מקום ולבלוט ברשת מבלי לפספס.
השקעת כל כך הרבה ביצירת תוכן
אז עכשיו בואי נפיץ אותם שיתפשטו בכל הרשתות החברתיות שאת עובדת איתן
כדי שתהיי בכל מקום, כדי שתגיעי לעוד קהלים, כדי תשיגי עוד לקוחות.
טוב איריס הבנתי, איפה הגאנט הזה שאת מדברת עליו?
הנה הוא:
זה הגאנט שלי עם רשימת הרשתות החברתיות שאני מפרסמת בהן
איך עובדים עם הגאנט לשיווק תוכן?
מה לא?
ברור לי שאי אפשר להיות פעילים בכל הרשתות החברתיות
מה כן?
נבחר 2 מדיות שאנחנו מתחברות אליהן ושנוכל להיות פעילה בהן בשיווק
ובשאר המדיות פשוט נעשה קופי פסט בזמנך החופשי, זה הכל.
אז אחרי שנמלא את נושא הפוסט/ סרטון, הכותרת וסוג הויזואל המתאים,
נסמן וי איפה פירסמנו (לא בטוח שהכל יהיה באותו היום, תלוי בפוסט)
ואז אחרי שבוע / שבועיים נראה שיש עוד מקומות שהפוסט שלנו לא פורסם אז ניכנס ונפרסם בעוד כמה מקומות
ויכול להיות שכבר כמה ימים לא נכתוב כלום, אבל אם נסתכל על הגאנט נראה שיש עוד כל כך הרבה תוכן שלי שכבר כתוב ופשוט נשכח אי שם.
אנחנו עובדות מספיק שעות ביצירת תוכן
אצלי כמעט כל סרטון עולה לפייסבוק, אינסטגרם, סטורי, יוטיוב, והתחדשתי גם בטיק טוק
וכמעט כל פוסט אצלי עולה לפייסבוק העיסקי, הפרטי, לסטורי ואני בוחרת באיזה קבוצות לשתף אותו בפייסבוק
פוסט מושקע הופך למאמר עם עוד קצת השקעה ונכנס לבלוג באתר שלי
גוגל מיי ביזנס גם חדש אצלי וגם שם אני מעלה פוסטים שכתבתי פעם בשבוע.
נשמע המון עבודה – אבל לא
את העבודה כבר עשית, כבר השקעת שעות ביצירת תוכן
אז מה נשאר לך לעשות? לפעמים רק שינויים קטנים למדיות השונות
ואז רק להפיץ אותו לכל מקום
המון קופי פסט – זה הכל
מצרפת לך גאנט נקי בגודל A4 ללא שמות הרשתות כדי שתוכלי להתאים אותו אליך
לחצי כאן להדפסת גאנט לשיווק תוכן
אם את מרגישה שאת צריכה שמישהי תחלץ אותך מהשיווק הזה
שתגרום לך לבלוט ברשת עם תוכן יצירתי, ויזואלי ושיווקי
ואת רוצה לעשות את זה יחד איתי, אז תתקשרי.
יחד נכניס את הרוח עוצמתית ונדאג שהפוסטים הטובים שלך יתפשטו בכל הרשתות החברתיות, לא לפני שנכתוב אותם מעניין שימשכו המון תשומת לב.
ואם עוד לא הכרנו
נעים להכיר, אני איריס בן שושן
צלמת, מנחת סדנאות ויועצת שיווקית המובילה לעשיה.
יצירתיות, פשטות והנאה הם שם המשחק בעסק ובחיים שלי
ואת הולכת ללמוד ממני איך פשוט לשווק ביצירתיות ובהנאה וב-0 עלויות.
בואי נאמר שאת בכלל לא תרגישי שאת משווקת.
העסק שלי צמח והתפתח מקידום אורגני ובעיקר משיווק יצירתי ואותנטי
ואני רוצה לגלות לך את כל הדרכים והשיטות שלי לשיווק יצירתי ואפקטיבי, את כל מה שעובד באמת! את כל מה שמלהיב אנשים ויגרום להם לעקוב אחרייך ולקנות ממך ותכל’ס כל מה שמביא עוד ועוד לקוחות.