10 תמונות שמגדילות מכירות

יש לך עסק של מוצרים?
את מעצבת תכשיטים או אופנה, יוצרת אלבומים בעבודת יד או מחברות, את מעצבת עוגות או סורגת בובות, צעיפים, כובעים, אולי את בכלל שוזרת פרחים, ציירת, פסלת או יוצרת כלי קרמיקה…

מה הדבר הזה שיגרום לך פשוט לבלוט ברשת?
מה הדבר הזה שיכול להגדיל לך מכירות ולגרום לך להרוויח יותר?

אנחנו כבר יודעות שלא חסר דרכים לשווק ברשתות החברתיות ולא חסרות רשתות חברתיות כדי לבלוט בהן, אפילו יש יותר מדי.
אבל יש סוד אחד בשיווק מצליח שעובד לכולם, אז בטח יעבוד גם לך.
אחד הסודות בשיווק מצליח בעזרת תמונות מקוריות לעסק שלך זה לשווק גם וגם וגם.

יאלה, בואי נתחיל

כל עסק זקוק לתמונות

תמונות הן הרושם הראשוני והן מייצגות אותך

בליווים האישיים שלי 1:1 עם יוצרות ומעצבות, אנחנו כמובן לא מקלות ראש בכתיבה שיווקית מגוונת לפייסבוק, לאינסטגרם ולשאר הרשתות החברתיות שתורמות לחשיפה ולעסק שלנו ולומדות לכתוב פוסטים שיגרמו לקהל להתחבר אלינו ולרצות לקנות דוקא מאיתנו.
אנחנו לומדות יחד לשלב בתוכן השיווקי שלנו גם בויז’ואל של כל מיני סוגי וידאו (כמו סטופ מושן, רילס, סלוו מושן ועוד טרנדים עכשווים…)

הפעם אני רוצה להתמקד איתך במשמעות התמונה בשיווק.
תמונה זו דרך מצוינת למשוך קוראים, לעודד מעורבות ולהגדיל מכירות.
טוב נו, זה לא מפתיע – העיניים שלנו נמשכות באופן טבעי לעבר תמונות והרבה יותר קל לנו ולקהל שלנו לצרוך תוכן ולקנות מאיתנו כשיש תמונה טובה בשטח.

גם אם יש לך מוצרים וגם אם את נותנת שירות
רוב הרעיונות הבאים יכולים להתאים גם לך

במדריך הזה לא אבזבז לך זמן בלחפש תמונות לא מקוריות מאתרים חינמיים או לא חינמיים, הן פחות יקדמו אותך.
התמונות המקוריות והאותנטיות שלך הן האידיאליות ביותר כדי לבדל את עצמך מאחרים ולבלוט ברשת (כי למי יש עוד תמונה כזו שאת צילמת הרגע?)
לכן פה נדבר על תמונות שלך, אותנטיות, טריות וחמות ישר מהתנור שיגרמו ללקוחות להתלהב ממך וממה שאת מציעה, לקנות ממך ולהגדיל לך מכירות והכנסות בעסק.

אז איזה תמונות יגרמו לצופים להגיד: “כזה אני רוצה”  ולקנות ממך?
ואיך להשתמש בהן בצורה הנכונה? כדי שיגידו: איתה אני רוצה לעבוד, ממנה אני רוצה לקנות, נראה לי שהיא מבינה, היא נראית לי כזו מדליקה, היא בדיוק כמוני

בואי נתחיל…

1

אריזה

המראה החיצוני זה הדבר הראשון שפוגש את העין של הלקוח שלך, לאריזה תפקיד חשוב, החוויה של הפתיחה כל כך משמעותית כך שאם האריזה שלך היא יוקרתית או ידידותית לסביבה, צבעונית, ממוחזרת, חדשנית או יפה, הלקוחות יתלהבו ויצלמו את הפתיחה ויעלו לרשתות החברתיות ולך תהיה חשיפה אורגנית בחינם
יש היום שפע של מוצרים וכדי לבלוט בין כולם גם האריזה משחקת תפקיד
אז למה שלא נעלה תמונה של האריזה שלנו?

המלצות מלקוחות

מעניקות ללקוחות ביטחון רב יותר ברכישה מקוונת, הלקוחות מאמינים יותר לחברים או למשפחה מאשר לפרסומים שלנו, הם מאמינים יותר למי שהתנסה כבר מוצר ונתן חוות הדעת,
הלקוחות מקבלים החלטה אם לרכוש או כשהם קוראים את ההמלצה
אז בטח אספת כמה המלצות מלקוחות (ואם לא, זה הזמן)
לקוחות כתבו לך ביקורות באתר? בדף הפייסבוק? בוואצאפ?
הפכי אותן למודעה.
איך עושים זאת?
אפשר בכל מיני אפליקציות או לעשות צילום מסך מההודעה.
אפשר להוריד גם תמונות מוכנות מאתרים חינמיים ולעצב עליה. חפשי: quotation marks

2

נדיה סילברמן - בובות סרוגות

3

צילום תדמית ואוירה: איריס בן שושן, סורגת בובות: נדיה סילברמן

תהליך עבודה

אחת הסיבות שאנשים בוחרים לקנות ממך זה כי הם יודעים שהם מקבלים משהו ייחודי שנעשה בעבודת יד, או שזה משהו ייחודי לך.
צילום תהליך היצור, תיעוד העבודה בצורה שקופה יקרב את הלקוחות אליך, לעסק שלך, למוצר שלך, הוא יוצר עניין ומעורר סקרנות
נותן הצצה טבעית לטכניקה שלך, לניסיון שלך, לכישורים.
תוכלי לבקש שיצלמו אותך או לשים מצלמה בצד שתצלם אותך או רק את הידיים העובדות, זה יכול להיות סרטון קצר ומהיר של עד 30 שניות, זו יכולה להיות תמונה שמציגה אותך עובדת מהצד (אפילו רק את הידיים שלך).

רקע לצילום

הרקע לצילום באמת יכול לשפר את המראה של המוצר שלך צילום על רקעים לצילום

מישהי פעם אמרה לי: מה נסגר? כל פעם אני צריכה לסדר מחדש את פינת האוכל בשביל לצלם את הקפה שלי? ומישהי אחרת טענה: אני לא יודעת לצלם יפה, אף פעם לא יוצאות לי תמונות יפות.

אז הרקעים לצילום מסתירים את כל הבלגן שבבית, נותנים לנו תחושה של צילום על משטח של עץ יפה, שיש או בד, מציגים את המוצר בצורה טובה, מחמיאה ומקצועית ללא מאמץ ומכל טלפון נייד, הרקעים לצילום עושים את ההבדל, צלמי עליהם.

*אם את מוכרת מוצרים מחומרים ממוחזרים, צלמי על רקע עץ משופשף
*אם את מוכרת אביזרי איפור, שעונים, משקפי שמש  צלמי על רקע של שיש
*אם את מוכרת יצירות שמשדרות יוקרה צלמי אותן על רקע שנראה יוקרתי (כמו שיש)
*אם את מוכרת בגדי ים צלמי על רקע לצילום של חול

איך לצלם אוכל?

4

עוגת תפוזים: נטלי רובר
צילום על רקע לצילום: דגם עץ לבן ורקע לצילום: דגם חלון

5

מקום טבעי

  1. צילום במקום טבעי (צילומי אוירה) –צלמי את המוצר במקום הטבעי שלו, שהלקוח יוכל לדמיין איך זה יראה כשהוא יקנה אותו, איך זה יראה אצלו, תעבירי לו את ההרגשה סביב המוצר
    ניתן לצלם בחוץ, בים, בטבע, בבית, בסטודיו, בסביבה הטבעית של המוצר

*אם את תופרת כריות, תראי איך הכרית משתלבת יפה על הכורסה.
*אם את מצלמת מחברות, אז לצלם אותן מונחות בשולחן העבודה
*אם את מצלמת חולצה, אז לצלם אותה על קולב תלויה על ידית
*אם את מוכרת תמונה, צלמי אותה על הקיר או לחילופין אפילו תשתלי אותה על קיר בתכנת עריכה.

כך את יוצרת אשליה לצופה בתמונה שככה זה יראה אצלו על הגוף, אצלו בבית, ככה קל לו יותר להתחבר למה שאת מוכרת. ואנחנו רוצות שהוא יתחבר, לא?!

*אם את מצלמת תכשיטים , אז צלמי אותם על נשים, או על גברים, תלוי למי התכשיט מיועד.
(לחצי פה וגלי איך את יכולה לצלם אותם על דוגמניות מבלי שתהיה לך דוגמנית לצילום)

בואי נמשיך…
במה מומלץ שתתמקדי בצילום מהיום? איזה עוד תמונות כדאי לך להעלות כדי לעניין יותר את הקהל, לגרום לו להתחבר אליך, לסמוך עליך ולקנות ממך יותר?

6

קערה: שרית רשף

סטיילינג

את הרקע לצילום כבר בחרת וזה אומר שרוב המאמץ להצלחת התמונה מאחוריך, עכשיו נותר לך למקם את המוצר על הרקע, ולהוסיף אביזרים משלימים, מינימלים ופשוטים, לא צריך  להשתמש בהרבה מוצרים, תנסי שילובים שונים ותראי מה עובד ומה לא.
תזכרי – המוצר שלך הוא הכוכב והסטיילינג רק תומך בו. אל תעמיסי סטיילינג שלא יסיח את הדעת מהכוכב, לפעמים מספיק תוספת קטנה של אובייקט אחד או שנייים שיספרו את הסיפור.

אז בואי נמשיך…

ידיים

הוסיפי חיים לתמונה – זו אחת הדרכים להוסיף חיים למוצר שלך, ושוב לא משנה אם זו עוגה שאפית, מרק שהכנת, אלבום או תכשיט שעיצבת, קרם פנים שאת מוכרת, מחברת, כריות, בובות שסרגת… לא משנה מה המוצר – הכניסי יד לפריים, עוד יותר טוב יהיה אם תכניסי גם את עצמך לפריים.

יתרונות: זה יוסיף לך חיים לתמונה, התמונה תהפוך להיות יותר דינמית מאשר סטטית, כי יש מישהו בתמונה, זה נותן גם פרופורציה, לא מעט אנשים מתבלבלים ולא מבינים מה הגודל האמיתי.
תמונה כזו תמחיש להם מה גודל האובייקט (ביחס ליד או אליך)

צילום ידיים עם כוס קרמיקה

7

צילום: איריס בן שושן. כוס קרמיקה: רחלי אלון

8

הפרטים הקטנים

שימי עליהם פוקוס, צלמי מקרוב, שיראו אותם בבירור

למשל אם תפרת בגד, צלמי את התפר מקרוב, אם פיסלת דמות על עוגה, צלמי את הדמות מקרוב, רוכסן של תיק מקרוב, אבן מיוחדת בשרשרת. תתייחסי לפרטים הקטנים.

אנשים יוכלו להבחין כך בעבודה שלך, באיכות שאת מציעה.

לרשום שהעבודה שלך איכותית לא יגרום לאנשים לקנות ממך, לעומת זאת אם הם יראו בעיניים שלהם את ההקפדה על הפרטים הקטנים – קנית אותם. אין כמו מראה עיניים.

תמונה שלך? ברור

אבל לא סתם עוד תמונה, לא רק תמונה מהממת שלך. אנשים לא קונים מוצר, הם קונים את הסיפור שלך, הם רוצים לראות מי את, אנשים קונים מאנשים (בטח כבר שמעת את זה 1,000 פעם), את לא חייבת לצלם וידאו כשאת עומדת ומדברת מול המצלמה, אבל בהחלט חשוב שיראו אותך, את הפנים של העסק, תחברי את התמונה לעסק שלך, לערכים שלך, שהקהל יכיר אותך טוב יותר. תמונה טובה תעביר מסרים רבים עליך, מה החיוך של אומר עליך? מה העיניים שלך משדרות? מה הלבוש שלך מרמז עליך?
כן, חשוב שתעלי גם תמונות מקצועיות שנראות אותנטיות ואת יכולה להצטלם אפילו מהנייד
גם את צילומי התדמית והאוירה שאני עושה לבעלות עסקים, אני מצלמת מהנייד.
את יכולה להצטלם עם המוצר ובלעדיו, העיקר שתהיי בתמונה. 

מעניין אותך לקבל רעיונות איך להצטלם לבד ושהתמונות יצאו מוצלחות?
מוזמנת לפשפש קצת ולעקוב באינסטגרם שלי בסדרת הסרטונים שלי: למה ככה אם אפשר ככה?
אני בטוחה שתאהבי!

9

צילומי תדמית ואוירה: איריס בן שושן

10

אני על במה מרצה ל-300 בעלות עסקים על צילום בסמארטפון

תמונת אוטוריטה

את עומדת על במה? מרצה מול קהל? מנחת סדנה? מלמדת תלמידים? מעגלי נשים?
תבקשי שיצלמו אותך.
זה חשוב, זה מציג אותך כמומחית שיודעת מה היא עושה, שיודעת מה היא אומרת.
הצופה מבין שלא סתם יש לך עוד סדנה ועוד סדנה, עוד הרצאה ועוד הרצאה. הוא מתחיל לתפוס ממך.
האם חשוב כבעלת עסק שתעלי תמונות כאלו?
חשוב מאוד.

הכי חשוב!

תגווני לקהל שלך, תחדשי לו, תפתיעי איתו, תני לו הצצה מאחורי הקלעים, תגרמי לו להכיר אותך ולהתחבר למה שאת עושה, תספרי לו את הסיפור מאחורי המוצר.

לא מעט בעלות עסקים מעלות רק את המוצרים שלהן, פוסט אחרי פוסט, מוצר אחרי מוצר (עוגה אחר עוגה, תכשיט אחר תכשיט) ולא מבינות מה לא עובד להן.
אל תהיי כמו כולם. תהיי את אחרת! תבלטי ברשת, תבלטי בין ים העסקים, תפתיעי את הצופים, תענייני אותם שלא יוכלו להישאר אדישים אליך ולמה שאת יוצרת ומעצבת, תשווקי אחרת, תשווקי יצירתי.

מקווה שאהבת את המדריך עם 10 רעיונות לתמונות שמגדילות מכירות בעסק ושיהיה לך שימושי בעסק, יש עוד רעיונות… כרגע ההמלצה שלי היא: תתחילי עם זה!

מרגישה שאת צריכה עזרה כדי שהשיווק יבוא לך בקלות?
מישהי שתוביל אותך יד ביד ליצירה ועשיה? שתלווה אותך עם סודות השיווק היצירתי שיגרום לך פשוט לבלוט ברשת?
למה אני פה?! 🙂
תתקשרי אלי 050-3243310 או שלחי לי הודעה ונדבר.

אם עוד לא הכרנו

נעים מאוד, אני איריס בן שושן 
 יועצת שיווקית המלווה יוצרות ומעצבות (ולא רק) לבלוט בקלות ולהגדיל חשיפה ומכירות ברשתות החברתיות.
יצירתיות, פשטות והנאה הם שם המשחק בעסק ובחיים שלי
וצילום מקצועי בסמארטפון הוא המומחיות שלי!
בין אם זה צילומי תדמית ואוירה מקצועיים לבעלות עסקים מהסמארטפון, קורסים לצילום בסמארטפון וסיורי צילום בסמארטפון לימי כיף וחוויה (גם זה מגיע לנו, לא?!)

אני כאן כדי לעזור לך לבלוט בקלות ברשת, לגרום לקהל להתעניין בך ובמוצרים שלך ולגרום לך לככב בכל מקום!